tirsdag 1. januar 2013

Turglede!!

Da jeg var på tur på Folehavna i dag gikk jeg forbi en familie som hadde slått seg ned på Nordre Trubervika. (2 voksne og 2 barn under skolealder)

Der hadde de tent opp bål, og jeg regna med at de skulle grille pølser.
De satt der fremdeles da jeg kom tilbake etter ca 1 1/2 time. Jeg la merke til at de satt på saueskinn, var godt kledd og var en typisk "friluftslivs-familie".

Det som imponerte meg spesielt var at de stekte vafler, på turvaffeljern, over bålet!
De hadde altså planlagt turen godt, og kunne kose seg med vafler til dessert!

Og jeg ble så glad for å se det! Jeg ble så glad for å se at de voksne skapte gode turopplevelser for ungene sine. ( i en tidlig alder.) Det betyr så mye i motvekt til stillesittende aktiviteter inne som tv-spill, dataspill, film etc.  Å lære ungene å bli glad i å være ute er så bra!!

Dette er helt i min ånd, og jammen skal jeg skaffe meg sånt turvaffeljern, sånn at jeg klan steke vafler ute på tur utover våren!

Selv hadde jeg en fin-fin tur i dag - og fikk en GOD TUR - på årets første dag!

Inger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar