søndag 4. november 2012

Hva skjer'a?

Søndag er den dagen i uka jeg føler jeg mister mest kontakt med omverden...

Om jeg ikke gjør noe aktivt for det sjøl - så kan jeg gå hele dagen uten å snakke med noen...
For mange så kan det høres ut som den reneste luxus - men for meg er det ikke det. Det kan tvert imot by på noen utfordringer i form av negative tanker og følelser. Følelsen av bla ENSOMHET. Men jeg er blitt ganske god på å stoppe de tankene som kan komme snikende...

Jeg har en "gledeskonto" som jeg benytter meg av hver søndag. Det er en liste over ting som gir meg positiv energi, godt påfyll. Tipset om å lage meg en gledeskonto fikk jeg av en foredragsholder jeg hørte på en gang.

På lista står bla; Dra på tur!
Og det gjør jeg ofte! I dag leita jeg meg fram til toppen av Hjertåsfjellet - og jeg syns det er såå moro å oppdage nye steder. Til tross for at jeg er født og oppvokst i Sandefjord, så har jeg aldri vært på toppen av det fjellet...  Har du vært der?

I dag var det litt tåke og dårlig utsikt, men det var en flott tur!

Med tåka som lå lavt syns jeg det ble en "trollsk" stemning. Og det var så fredelig i skogen i dag.......

Og sammen med turaktiviteten kan jeg få brukt min store lidenskap; fotografering!
Så det blir 2-i-1 det! Ikke værst!!

Nå ønsker jeg meg forresten et macro-objektiv - sånn at jeg kan få tatt gode macro (nær) bilder!

Liten tur = stor glede!



Avslutter forresten søndagen med en tur på kino sammen med Miriam. Vi skal se SKYFALL med Agent 007 James Bond! JEG GLEDER MEG!! For jeg digger James Bond!
Inger.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar