søndag 19. november 2017

Hva er det med de store posene?

Jeg merker jeg er er i endring "oppi hue" når jeg begynner å tenke over størrelsene på godteposene i de ulike butikkene... 

Europris tar jo "kaka" med megastore poser, mens Kiwi har de minste med"akseptabel" størrelse... På Europris blir man jo "lurt" til å kjøpe mer enn man egentlig hadde tenkt, bare for å fylle opp bunnen!

Jeg kunne ønske det fantes ulike størrelser på papirposen, sånn at man "kunne velge" (ja, jeg vet jeg kan velge hvor mye som skal opp i posen, om noe skal oppi i det hele tatt!) 

Da jeg var liten gikk jeg til kiosken, pekte på hver enkelte godteri jeg ville ha, og damen bak disken puttet dette oppi et lite kremmerhus. 
I dag ligger "skuffer" vi oppi godteri i svære poser.... 

Det er bekymringsfullt for helsa vår...
Og i mens prøver jeg å sette meg mål om å spise godteri bare en gang i uka...foreløpig har jeg ikke klart det... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar