lørdag 17. november 2012

Søndagsturer!

For bare 2-3 år siden kunne jeg ikke ane at jeg ville legge til meg
de tur-vanene jeg har i dag...
Jeg får mange tilbakemeldinger på at jeg er mye ute på tur og/eller er flink til å ta bilder.

Jeg syns jeg er sånn middels god på å ta bilder, men interessen ligger jo der, så det faller litt naturlig.

Sannheten "rundt" noen av turene mine er mer sammensatte enn bare det at det er kos med å dra ut; av og til blir tur som terapi for et dystert sinn. Når jeg føler meg "nedfor" av ulike grunner, så løfter turen meg opp noen hakk - og jeg kommer meg gjennom dagen mye lettere. Turen kan hjelpe meg med å flytte fokus vekk fra dystre tanker til noe som er positivt! Det er positiv psykologi.

Å gjøre noe hyggelig er godt virkemiddel mot depresjon -" å gjøre noe" er mer enn bare å tenke positivt! Å flytte seg rent fysisk hjelper!
Derfor er TUR en god vane jeg har fått - og som jeg er veldig glad i.
Og det passer utmerket sammen med fotografering - som er en voksende hobby!

Takk for at du tok deg tid til å lese denne bloggen! Det setter jeg stor pris på :-)

Inger.

2 kommentarer:

  1. Skjønner veldig godt hva du snakker om Inger. Jeg har også brukt å gå tur i tunge stunder. Det hjelper både psykisk og fysisk.
    Du er jo en kjempeinspirasjon for oss andre, du finner stadig nye steder å gå tur. Og alle de flotte bildene du deler med oss.
    Ha en fin søndag, klem Trine

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :o) Sånne fine ord blir jeg både ydmyk og glad for.
      Og turtips finner jeg bla i boka; "På tur i Vestfold - 80 turer fra hele fylket" av Erlend Larsen.
      Ha en fin søndag du også, Trine! Klem!

      Slett